זה לא אותו הטראמפ \\ אריאל שרפר

אריאל שרפר No Comments on זה לא אותו הטראמפ \\ אריאל שרפר

הכרזתו של דונלד טראמפ באשר להכרה אמריקאית בישראל ולהעתקת מיקום השגרירות מתל אביב לירושלים, ריגש רבים בישראל ובעולם – אריאל שרפר לא מתרגש ומעלה מספר תהיות סביב ההצהרה ההיסטורית

מגיש ועורך החדשות, אריאל שרפר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אז מה היה לנו בבית הלבן בעצם? נשיא בלתי צפוי שנואם בחדר בלי קהל מול מצלמות ומצהיר על הכרה בירושלים כבירת ישראל? היה!
סגן-נשיא שלא עושה הרבה חוץ מלעמוד ברקע ולשמש אביזר תפאורה שיגיע בקרוב למזה"ת? היה!
טקס חתימה מוזר לעיני כל העולם על הצו המכונה וויבר – שדוחה את העברת השגרירות לירושלים? היה!
הזכרת המונח "שתי מדינות לשני עמים" והסכמה לתמוך בו בהסכמת שני הצדדים? היה!

אז מה לא היה?
תכנית שלום מפורטת, הגדרת גבולות ירושלים בירת-ישראל, לוח זמנים מפורט להעברת השגרירות האמריקנית לישראל, תאריך יעד להגעה להסכם שלום, שינוי משמעותי בשטח במעמדה של ירושלים, שינויים בסטאטוס-קוו הנובעים מהגדרת ירושלים כבירת ישראל, רגישות למצב במזרח התיכון, חשש מהשלכות ההצהרה, הסבר משכנע למה ההכרה של ארה"ב בירושלים עיר הבירה של ישראל באה אחרי כשבעים שנה ולמה דווקא עכשיו, התייחסות עוקצנית ושנונה לתקשורת וליריבים מבית כמו שטראמפ אוהב לעשות בכל הזדמנות.

הנשיא דונלד טראמפ שהצהיר על ההכרה בירושלים כבירת ישראל – לא היה דומה בשום צורה למועמד לבחירות לנשיאות דונלד טראמפ שהבטיח במסע הבחירות שלו בפה מלא ולעיני כל העולם שהוא יעביר את השגרירות האמריקנית בישראל לירושלים וזו תהיה משימה בעדיפות ראשונה כשיבחר לנשיא. טראמפ נראה חיוור, עייף, מרוקן מכוחות וסמכות, וכמי שחויב להקריא הצהרה מהטלפרומפטר בלי רגש או חיבור לטקסט, גם הקול של הנשיא טראמפ – הסמכותי בדרך כלל – היה נשמע חלש וחורק – ולקראת סוף ההצהרה גם היה מעט מסורבל ולא מובן – כאילו שהנשיא איבד לרגע את הלשון.

וזה דבר שאסור שיקרה – אבל אם זה קורה – מזל שיש טוויטר.

ואפרופו טוויטר – הנשיא טראמפ פרסם לאחר הקראת ההצהרה את עיקרי הדברים בטוויטר – ואני חושב שאם היה מלכתחילה משאיר את הדברים כך – לא היה כזה בלגן גדול ועולם כמנהגו נוהג.

אז אם נניח לרגע בצד את ההתרגשות ממשמעות ההצהרה ההיסטורית של הכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל לאחר שבעים שנה- נגלה שבסך הכל הנשיא טראמפ עשה לכל העולם תרגיל מבריק במונח שהוא עצמו המציא: "פייק-ניוז" בכך שאמר מעט – ולא עשה הרבה.

ובתום הדברים התיישב באופן גמלוני למדי לשולחן עליו הוכן מראש נוסח הצו שעליו חתם אותו טראמפ בתחילת כהונתו לפני חצי שנה, ולמרות כל מה שאמר על כך שהדבר לא עוזר לשלום – עיכב את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים בעוד חצי שנה.

אז אולי הנשיא טראמפ עשה היסטוריה וזכה להרבה פרגון מהימין בישראל – אבל הפלסטינים העולם הערבי וכנראה גם לא מעט ישראלים שחשבו שיקיים את הבטחתו להעברת השגרירות למרות כל הקשיים – הבינו אחרי ההצהרה הריקה מתוכן של טראמפ – שגם אם הוא לא מתכוון לזה – הוא פשוט טיפוס דוחה(את העברת השגרירות כמובן).



0 תגובות